FAQ

Om oss

Vi er to entusiaster med flere års erfaring innenfor TCG-miljøet. Vi kan skilte med mange års erfaring innenfor retailbransjen både fra et internasjonalt perspektiv men også fra drift av nettbutikker i stor skala. I tillegg har vi lang erfaring med å avholde, delta og vinne turneringer i flere typer TCG, og har fulgt med på utviklingen av f eks. Pokémon nesten siden starten. Sammen ønsker vi å tilby deg den beste opplevelsen både før, under og etter at du har handlet hos oss.

Vi tilbyr følgende garantier:

  • Prisgaranti
    • Vi matcher alle priser fra tilsvarende nettbutikker og fysiske butikker i Norge. Send oss en melding med dokumentasjon på prisen som må gjelde i øyeblikket du kontakter oss, så vil vi matche prisen på din ordre hos oss. Vi matcher ikke produkter som ikke er på lager hos tilsvarende side/butikk, eller produkter fra private utsalg som finn.no/facebook etc. Vår prisgaranti gjelder frem til varen sendes fra vårt lager og deretter 14 dager etter at du har mottatt varen.
  • 14 dagers angrerett
    • Fra du har mottatt ditt produkt så har du hos oss 14 dagers angrerett. For TCG-produkter gjelder dette kun for uåpnede produkter.
  • Skader/mangler
    • Om du mottar et produkt fra oss med skade eller mangler, ta kontakt med oss umiddelbart så vil vi løse saken for deg. Vi bemerker at singlekort kan ha varierende grad av kvalitet rett ut av pakken, men vi streber etter å kvalitetssjekke slik at kort du kjøper fra oss skal være tilsvarende Near-Mint-kvalitet.

Det gjør vi! Meld deg på vårt nyhetsbrev så vil vi dele alt rundt arrangementer i fremtiden.

Enn så lenge så er det ingen som tilbyr gradering i Norge. Noen tilbyr innsending av kort til gradering til selskap som PSA, BGS og CGC, som er de mest anerkjente. Vi tilbyr per idag ikke dette, men følg med så kan det hende at dette kommer i fremtiden!

Vi har per idag ingen løsning for dette, men ta kontakt med oss så vil vi vurdere hver sak fortløpende.

Før bestilling

Allokering kan også kalles tildeling. Siden Pokemon-interessen tok av i 2020 så begynte The Pokémon Company (TPC) med allokeringer til lansering for å sikre leveranser ut til alle. Både pga. globale forsinkelser og kapasitetsproblemer på fraktsiden fra et kontinent til et annet, men vi antar også fordi prisene på frakt har økt betraktelig i samme periode.

Eksempel: Butikk X har bestilt 1000 Pokemon Booster Displays. Ved lansering får Butikk X 300 Booster Displays. 2 måneder etter så kommer 200 Booster Displays til. 1 måned etter der igjen så kommer de siste 500 Booster Displays.

Allokeringer gjør det ekstremt vanskelig for oss (og alle andre) å vite eksakt hvor mye vi får av hvert produkt til lansering, og disse har variert stort siden TPC begynte med disse, da vi ofte ikke får informasjon rundt allokeringen før et par uker før lansering, eller helt ned til når varene faktisk sendes fra distributør.

Det kommer opp når det kommer opp. Pga. allokeringer (se spørsmålet over) utsetter vi alltid forhåndsbestillinger til vi er relativt sikre på at vi har antallene våre klare til lansering. Hvis ikke så risikerer vi å overselge, dvs. selge flere enn vi får levert på første leveranse. Vi får alltid denne informasjonen sent, og i visse tilfeller rundt ekstremt etterspurte produkter vil vi derfor vente helt til bekreftelse før vi legger disse opp for å unngå at du som kunde potensielt bestiller noe du må vente veldig lenge på.

Det er ofte mange kunder som venter på et spesifikt produkt, og i mange tilfeller får vi begrenset antall. Vi deler derfor aldri denne informasjonen direkte med noen. All informasjon rundt forhåndsbestillinger vil du få via vårt nyhetsbrev eller i våre sosiale medier, slik at alle får informasjonen samtidig og det er mer rettferdig for alle.

Se også spørsmål om “allokering” og spørsmål om “Får dere inn dette eller dette produktet?”

Når det kommer til Pokémon så får vi som standard inn alt som lanseres fra The Pokemon Company. Hvis produktet ikke er oppe for salg eller forhåndsbestilling enda så er det fordi vi venter på bekreftelse på antall på allokering. 

Ja, hvis du bestiller det samme antallet produkter som det er i en case så vil vi i de fleste tilfeller sende en forseglet case. Hvis du ønsker å være helt sikker så kan du legge ved en kommentar på din ordre.

Vi holder kun av produkter så lenge du har lagt en aktiv ordre. Om du ønsker å få ordren din levert på et senere tidspunkt, benytt deg av kommentarfeltet i handlekurven.

Vi holder løpende gode kampanjer på våre produkter og gir ikke ut rabatter utover disse. 

Alle produkter som vi har på lager vil du også finne i vår nettbutikk. Vi anbefaler deg derfor å bruke søke-funksjonen eller navigere deg i nettbutikken for å finne produktet du ønsker. Om vi ikke har produktet tilgjengelig for salg i nettbutikken så har vi heller ikke produktet.

Så fort vi vet om vi får tak i flere produkter så vil vi legge disse ut for salg på nettbutikken. Frem til dette så vet vi dessverre ikke. Så om et produkt er utsolgt så er dessverre svaret enn så lenge: “nei”. For å unngå å gå glipp av nye produkter som legges ut for salg anbefaler vi deg å abonnere på vårt nyhetsbrev, og å følge oss i våre sosiale medier.

Vi tilbyr følgende:

  • Bankkort (Klarna)
  • Kjøp nå, betal senere (Klarna)
  • Delbetaling (Klarna)
  • Vipps
  • Direkte bankoverføring

Vi tilbyr følgende:

  • Pakke i postkassen (Posten)
  • Pakke til hentested (Posten)
  • Pakke til døren (Posten)
  • Pakke i postkassen (Postnord)

Vårt utvalg av leveringsmetoder styres av ditt postnr slik at dette kan variere i utsjekken din.

Etter bestilling

Hvis du bestiller en ordre hvor noen produkter er lagerført mens andre ikke er lansert eller har leveringsdato frem i tid så vil vi i de fleste tilfeller sende deg to pakker slik at du får varene vi har på lager så fort som mulig. 

I tilfeller hvor alt var på lager da du bestilte, kontakt oss så vil vi undersøke saken.

Vi kontakter deg alltid før vi sletter din ordre. I noen tilfeller kan det være snakk om en lengre leveringstid, i andre tilfeller er produktet utgått. Men i alle tilfeller så kontakter vi deg først så du er klar over situasjonen. Har du ikke blitt kontaktet så er din ordre fortsatt aktiv.

Hos oss må du kun betale når vi sender produktet til deg. Vi trekker aldri penger fra ditt bankkort før vi sender varen til deg, med mindre annet er avtalt direkte. Vi ber om at du dobbeltsjekker din konto før du eventuelt kontakter oss, for å bekrefte/avkrefte at det er trukket dobbelt fra ditt kort.

Bankkort

Denne rutinen gjelder eller burde gjelde all handel du gjør på nettet, og er rutiner bestemt av Visa, Mastercard, Bankaxept etc. Ved betaling med bankkort så opprettes det en reservasjon (dvs. at kjøpesum “holdes av”) på ditt bankkort ved bestilling. Dette er for å sikre oss at vi får våre penger fra deg, slik at du ikke kan bestille fra oss, for så å bruke alle pengene dine på andre ting, og så sender vi varene uten at du har dekning på kontoen. Denne reservasjonen varer i ca. 5 virkedager, men om vi ikke har sendt ut varene til deg innenfor den tiden så vil reservasjonen slettes uten at pengene har blitt trukket fysisk fra din konto. Når dette skjer så vil du ikke se noen aktivitet på kortet ditt lenger. Mange tror at reservasjonen faktisk er et trekk, men dette stemmer ikke. Vi anbefaler generelt sett ikke å handle fra steder som krever at du betaler umiddelbart.

Ta kontakt med oss umiddelbart. Sørg gjerne for dokumentasjon av skaden. Basert på omfanget av problemet vil vi løse saken din.

Vi bruker ett auto lager som pakker varene og sendes ut som regel dagen etter bestillingen din har kommet inn. Om du bestiller varer som enda ikke er på lager så kan det forekomme vente tid på orderen.